Het Coronavirus en de consequenties

Het Coronavirus en de consequenties

Het Coronavirus, ook wel COVID-19 genoemd, heeft ervoor gezorgd dat Nederland in een uitzonderlijke situatie is beland, waarbij de verspreiding van het virus zo veel mogelijk zal moeten worden beperkt. Om deze verspreiding tegen te gaan heeft de overheid enkele maatregelen genomen. Bij fonu.nl doen we ons uiterste best om onze processen zo goed mogelijk te laten verlopen, ondanks alle maatregelen. De bestellingen worden vooralsnog op tijd verzonden! 

Brievenbuspost en pakketservice

Een groot deel van onze orders wordt via brievenbuspost verstuurd en zal dus geen enkel probleem vormen voor de levering van jouw bestelling. Bestellingen die via de pakketservice worden verstuurd, zullen enkel bij de ontvangstneming verschillen. Bij pakketten die verzekerd verzonden worden, gaat de bezorger van PostNL namelijk naar de laatste 3 cijfers van je BSN-nummer vragen in plaats van een handtekening. Hiermee probeert men verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Vergeet dus niet om je identiteitskaart bij de hand te houden! 

Levering van pakketjes in België

In België heeft de overheid andere maatregelen genomen tegen de verspreiding van het Coronavirus. Zo is er besloten om alle winkels die niet essentieel zijn te sluiten. Dit heeft tot gevolg dat een deel van de PostNL-ophaalpunten in België gesloten is. 

Echter geldt er in België een zogenaamde tweede aanbiedpoging. Dus mocht je de bezorger een keer mislopen, dan gaat PostNL een tweede keer proberen jouw pakketje te bezorgen. En mocht je toch het pakketje bij de tweede bezorgpoging ook niet in ontvangst kunnen nemen, dan zal het pakketje naar een PostNL-ophaalpunt worden verzonden die wél open is. Uiteraard is dit allemaal te traceren met de Track & trace nummer die je door PostNL ontvangt. 

Hygiene- en veiligheidsmaatregelen

Vanwege het Coronavirus zijn onze hygiene- en veiligheidsmaatregelen aangescherpt. Zo wassen onze medewerkers vaker en zorgvuldiger de handen en dragen zij handschoenen bij het inpakken van je bestelling. Daarnaast worden contactpunten zoals deurklinken en tafelbladen frequenter gereinigd en gedesinfecteerd. Uiteraard werken er enkel medewerkers zonder klachten en houden zij zich aan de afstand van 1,5 meter.

Klantenservice

Indien je er toch niet uitkomt of nog vragen hebt naar aanleiding van de levering van jouw bestelling, dan staat onze klantenservice voor je klaar! Bekijk onze klantenservice pagina voor de contactgegevens.  

Geef een reactie