Klantenservice en veelgestelde vragen

Onze klantenservice is bereid om al je vragen te beantwoorden. Mocht je bepaalde antwoorden niet kunnen vinden, dan zijn wij uiteraard bereikbaar via het e-mailadres [email protected]. Wij streven ernaar om je e-mail zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

E-mail: [email protected]
KVK nummer: 72921129
BTW-nummer: NL859287051B01
IBAN: NL66INGB0008553068
Adres: Mient 2A, 2903LC, Capelle aan den IJssel
Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen die op werkdagen voor 21:00 worden geplaatst, zullen dezelfde dag nog verzonden worden. De producten die in een brievenbus passen zullen in een brievenbusdoosje toegestuurd. Producten met een groter formaat worden in een grotere doos of milievriendelijke verpakking verzonden. Klik hier voor de meest actuele bezorgtijden.

Mag ik mijn bestelling ruilen voor een ander gewenst product?

Ruilen kan altijd binnen 100 dagen, wel zo handig! Neem even contact op via [email protected] (onder vermelding van je bestelnummer die je in je mail hebt gekregen na het plaatsen van je bestelling) en een van onze medewerkers zal zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?

Je bestelling annuleren? Zonder problemen wordt dat voor je geregeld door ons team. Je hoeft hier alleen even een mailtje voor te sturen naar [email protected]. Let er wel op dat dat de bestellingen iedere werkdag om 21:00 worden afgegeven aan PostNL. Zodra je bestelling al is afgegeven aan PostNL kunnen wij het helaas niet meer annuleren. In dat geval kun je de bestelling retourneren zodra die is afgeleverd.

Ik heb de bestelling nog niet ontvangen?

Zodra je een bestelling hebt afgerond stuurt ons team je bestelling nog dezelfde werkdag op (mits je voor 21:00 besteld én betaald). Kijk voor de actuele bezorgtijden op onze ‘levertijd en verzendkosten’ pagina. Indien je de bestelling niet binnen 2 werkdagen in huis hebt, dan is er een kans dat je bestelling vertraagd is tijdens de levering door PostNL. Wij raden je aan om 5 werkdagen te wachten totdat de uiterlijke leverdatum van PostNL is verstreken. Zodra de uiterlijke leverdatum is verstreken en je de bestelling nog steeds niet hebt ontvangen dan raden wij je aan om contact op te nemen met ons via het e-mailadres [email protected] zodat wij jou kunnen helpen.

Ik heb geen email ontvangen?

Indien je een bestelling plaatst, dan ontvang je automatisch een bevestigingsmail, met daarin informatie verwerkt van je bestelling.
Mocht je geen e-mail hebben ontvangen, kijk dan eerst in je ongewenste mailbox(spam), want soms herkent je mailbox de e-mail als spam.
Is de automatische e-mail ook niet te vinden in je spambox? Dan is er eventueel een typefout gemaakt bij het invullen van je gegevens.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

Wij hanteren geen verzendkosten voor bestellingen in Nederland en België. Je bestelling wordt dus geheel gratis en vrijblijvend verzonden.

Defect bij ontvangst?

Is je product beschadigd aangekomen? Maak een foto van het beschadigde product en stuur deze via de mail naar [email protected] onder vermelding van je bestelnummer. Om je zekerheid te geven, vragen wij jou zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

De producten die door een brievenbus passen zullen in een brievenbusdoos geleverd worden. Producten met een groter formaat worden in een kartonnen doos geleverd. De bestellingen worden verzonden via PostNL en zijn altijd voorzien van een track&trace.

ik ben niet tevreden met mijn bestelling, wat moet ik doen?

Niet tevreden met je aankoop, dan kun je deze binnen 100 dagen retourneren. Voor informatie over hoe je kunt retourneren kun je de volgende pagina bekijken: Retourneren. Producten kunnen uitsluitend ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening. Indien het product beschadigd of verkeerd is geleverd, vragen wij je om contact op te nemen met onze klantenservice.

Hoe lang doet fonu.nl over een retourzending en wordt de klant goed geïnformeerd per mail?

Bij ontvangst van je retour verwerken wij deze doorgaans op dezelfde dag en krijg je van ons een bevestiging per mail. Wanneer je retour wordt ontvangen, is afhankelijk van de postbezorger.
Wij storten het aankoopbedrag gelijk na verwerking van je retour terug (mits het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd is). Het bedrag staat meestal binnen 3 werkdagen op je rekening. Heb je betaald met creditcard? Dan staat het bedrag aan het begin, midden of einde van de maand op je afschrift.

Wat voor betaalmogelijkheden heeft Fonu.nl?

Je kunt via onze website betalen met IDEAL, Creditcard, PayPal, AfterPay (achteraf betalen), In3 (In termijnen betalen), Cadeaukaarten, Bancontact/Mister cash of middels een directe bankoverschrijving,
Voor meer informatie bekijk: betaalmethodes.

Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

Het verschilt per product tot wanneer de garantie reikt.
In het geval van een defect willen wij je vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar [email protected] met enkele foto’s van de schade en onder vermelding van je bestelnummer. Wij helpen je per mail graag verder.

100 dagen bedenktijd

Bij ons heb je een extra recht op 100 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden over je aankoop dan kun je die altijd binnen 100 dagen aanmelden voor retour. De geretourneerde producten moeten wel uiteraard nog in onbeschadigde staat verkeren en in de originele verpakking zitten. De kosten voor het retourneren zijn net als voor reguliere retouren voor eigen rekening.

Is het mogelijk om intracommunautair te leveren naar België? (btw-vrij)

Dat is zeker mogelijk! Je kunt op de afrekenpagina kiezen voor ‘Zakelijk’ en dan je BTW nummer invullen. Zodra dit is gebeurt wordt er op de achtergrond een check gedaan of het een correct BTW nummer is. Zodra je op “Bestelling plaatsen” klikt zal het BTW bedrag in mindering zijn gebracht en hoef je de BTW niet betalen. Het BTW nummer dat je hebt ingevuld én het BTW nummer van fonu.nl zijn allebei duidelijk zichtbaar op de factuur. Ook het BTW 0% tarief zal duidelijk zichtbaar zijn op de factuur.

sluit menu