Klantenservice
Onze klantenservice is bereid om al je vragen te beantwoorden. Mocht je bepaalde antwoorden niet kunnen vinden, dan zijn wij uiteraard bereikbaar via het e-mailadres [email protected]. Wij streven ernaar om je e-mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.
KVK nummer: 72921129
BTW-nummer: NL859287051B01
Adres: Mient 2A, 2903LC, Capelle aan den IJssel
Veelgestelde vragen
Wij hanteren geen verzendkosten voor bestellingen in Nederland en België. Je bestelling wordt dus geheel gratis en vrijblijvend verzonden. Er komen dus geen extra kosten bij tijdens het afrekenen.
Wanneer je op de afreken pagina hebt gekozen voor deze betaalmethode “achteraf betalen” dan verloopt de betaling vanaf dat moment via Riverty. Je ontvangt van hun een e-mail met de betaalinstructies. Je hoeft dus niets handmatig naar ons over te maken.
Mocht je na twee weken nog geen betaalinstructies hebben ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van Riverty. Zij kunnen dan even met je meekijken.
Bestellingen die op werkdagen voor 21:00 worden geplaatst, zullen dezelfde dag nog verzonden worden. Heb in het weekend besteld? Dan is de kans groot dat de bestelling op maandag geleverd wordt. Klik hier voor de meest actuele bezorgtijden. De producten die in een brievenbus passen zullen in een brievenbusdoosje toegestuurd. Producten met een groter formaat worden in een grotere doos of milievriendelijke verpakking verzonden.
Gratis omruilen kan altijd binnen 100 dagen, wel zo handig! Plaats een nieuwe bestelling met de juiste producten en stuur een e-mail naar [email protected] onder vermelding van het nieuwe bestelnummer. Je ontvangt dan een gratis retourlabel voor de eerdere bestelling waarmee je het pakketje gratis kun terugsturen. Na verwerking van de retour ontvang je het aankoopbedrag weer terug op de rekening waarmee je had betaald. Had je gekozen voor “achteraf betalen” en nog niet betaald? Dan komt de factuur te vervallen.
Je bestelling annuleren? Zonder problemen wordt dat voor je geregeld door ons team. Je hoeft hier alleen even een mailtje voor te sturen naar [email protected]. Let er wel op dat dat de bestellingen iedere dag door de dag heen worden meegegeven aan de postvervoerders. Zodra je bestelling al is afgegeven aan de postvervoerder kunnen wij deze helaas niet meer annuleren. In dat geval kun je de bestelling retourneren zodra die is afgeleverd.
Zodra je een bestelling hebt afgerond stuurt ons team je bestelling nog dezelfde werkdag op (mits je voor de uiterlijke besteltijd had besteld). Kijk voor de actuele bezorgtijden op onze ‘levertijd en verzendkosten’ pagina. Indien je de bestelling niet op tijd hebt ontvangen, dan is de kans groot dat je bestelling vertraagd is tijdens de levering door de postvervoerder. De pakketjes worden wel altijd op tijd verzonden door ons, maar het kan natuurlijk zo zijn dat de postbezorger het pakketje bij de buren of op een verkeerd adres heeft afgeleverd. Wij raden je als eerst aan om even navraag te doen bij de buren en even je brievenbus te bekijken. Mocht het daar niet zijn dan kun je het beste even 5 werkdagen wachten totdat de uiterlijke leverdatum van het pakketje is verstreken. Zodra de uiterlijke leverdatum is verstreken en je de bestelling nog steeds niet hebt ontvangen dan raden wij je aan om contact op te nemen met ons via het e-mailadres [email protected] zodat wij jou kunnen helpen. Na de wachttijd krijgen wij namelijk meer bevoegdheden van de postvervoerder en kunnen wij je altijd een oplossing bieden. Het probleem wordt in 100% van de gevallen opgelost.
Indien je een bestelling plaatst, dan ontvang je automatisch een bevestigingsmail, met daarin informatie verwerkt van je bestelling.
Mocht je geen e-mail hebben ontvangen, kijk dan eerst in je ongewenste mailbox(spam), want soms herkent je mailbox de e-mail als spam.
Is de automatische e-mail ook niet te vinden in je spambox? Dan heb je waarschijnlijk een typefout gemaakt bij het invullen van je gegevens. Heb je de bevestiging niet per se nodig voor jezelf? Dan is er niks aan de hand. De bestelling wordt namelijk wel gewoon verzonden. Heb je de bevestiging wel nodig of wil de track&trace ontvangen op je e-mailadres. Neem dan contact op en dan corrigeren wij de fout voor je.
Is je product beschadigd aangekomen? Maak een foto van het beschadigde product en stuur deze via de mail naar [email protected] onder vermelding van je bestelnummer. Dat gaan wij uiteraard direct voor je oplossen.
De producten die door een brievenbus passen zullen in een brievenbusdoos geleverd worden. Producten met een groter formaat worden in een kartonnen doos geleverd. De bestellingen worden verzonden via PostNL, DHL, Bpost of DPD en zijn allemaal voorzien van een track&trace.
Niet tevreden met je aankoop, dan kun je deze binnen 100 dagen retourneren. Voor informatie over hoe je kunt retourneren kun je de volgende pagina bekijken: Retourneren. Producten kunnen uitsluitend ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden.
De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening behalve als het product beschadigd of verkeerd is geleverd is. In die gevallen vragen wij je om contact op te nemen met onze klantenservice.
Bij ontvangst van je retour verwerken wij deze doorgaans binnen 3 werkdagen en krijg je van ons een bevestiging per mail. Wanneer je retour wordt ontvangen, is afhankelijk van de postbezorger.
Wij storten het aankoopbedrag gelijk na acceptatie van je retour terug. Het bedrag staat meestal binnen 1 á 2 werkdagen op je rekening. Heb je betaald met creditcard? Dan staat het bedrag aan het begin, midden of einde van de maand op je afschrift.
Je kunt via onze website betalen met IDEAL, Bancontact, Payconiq, Creditcard, PayPal, Riverty (achteraf betalen), In3 (In termijnen betalen) of middels Cadeaukaarten.
Voor meer informatie bekijk: betaalmethodes.
Na verwerking van de retour zal de gebruikte cadeaukaart weer worden bijgevuld. Je kunt deze daarna weer gebruiken. Gooi deze dus niet weg totdat je zeker weet dat je het product wilt behouden óf kies voor een andere betaalmethode.
Het verschilt per product tot wanneer de garantie reikt.
In het geval van een defect willen wij je vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar [email protected] met enkele foto’s van de schade en onder vermelding van je bestelnummer. Omdat iedere situatie uniek is helpen wij je graag per mail verder.
Bij ons heb je een extra recht op 100 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden over je aankoop dan kun je die altijd binnen 100 dagen aanmelden voor retour. De geretourneerde producten moeten wel uiteraard nog in onbeschadigde staat verkeren en in de originele verpakking zitten. De kosten voor het retourneren zijn net als voor reguliere retouren voor eigen rekening.
Dat is zeker mogelijk! Je kunt op de afrekenpagina bij “Type klant” kiezen voor ‘Zakelijk’ en dan je BTW nummer invullen. Zodra dit is gebeurt wordt er op de achtergrond een check gedaan of het een correct BTW nummer is. Zodra dit is gelukt zal het BTW bedrag in mindering gebracht worden en hoef je de BTW niet betalen. Het BTW nummer dat je hebt ingevuld én het BTW nummer van fonu.nl zijn allebei duidelijk zichtbaar op de factuur. Ook het verlegde 0% BTW tarief zal duidelijk zichtbaar zijn op je bestelbevestiging en op je factuur.